Woonzorgvisie, omgevingsvisie, maar nu ook een visie op dienstverlening. De drie Zeeuws-Vlaamse gemeenten willen graag weten wat hun inwoners vinden van het doolhof aan diensten die de gemeenten leveren. Wat kan beter, wat is al in orde? En welke onderwerpen vind je belangrijk? Daarom hebben de drie gemeenten een enquête opgezet. De antwoorden worden gegoten in een nieuwe visie op de gemeentelijke dienstverlening.
Een van de belangrijkste aanpassingen die de gemeenten zelf al wil doorvoeren is het toegankelijker maken van overheidsdiensten; digitaliseren en moderniseren: "Onze dienstverlening moet beter passen bij wat inwoners nodig hebben en verwachten", laten zij weten, "we willen hierin gezamenlijk optrekken, zodat we de uitkomsten met elkaar kunnen delen."
Iedereen die wil kan feedback geven: inwoners, bezoekers, ondernemers. Als je de vragenlijst aanklikt, ontdek je dat er nogal wat mogelijkheden zijn: of het nu gaat om digitaal je zaken kunnen regelen, bereikbaarheid, wachttijden, of deskundigheid van de medewerkers; je kunt het allemaal aangeven. Of ga je liever voor een menselijke of persoonlijke benadering vanuit jouw gemeente? Kan de uitleg van jouw gemeente helderder, heb je meer behoefte aan persoonlijk contact als je iets wilt weten of staat privacybescherming hoog bij jou in het vaandel? Wil je reageren, dan moet je er snel bij zijn: Je hebt tot 29 mei de tijd om de enquête in te vullen.
Via deze links vind je de vragenlijsten per gemeente:
Door: Tineke Kerste