De gemeente Terneuzen heeft inwoners gevraagd wat ze van de gemeentelijke communicatie vinden. Dit wordt elke vier jaar gedaan. De tevredenheid is gestegen van 68 procent vier jaar gelden naar 71 procent in 2018. Daarmee geeft Terneuzen zichzelf een dikke 7 op het gebied van communicatie.
Ook gaven de inwoners alle communicatiemiddelen hogere rapportcijfers. De pagina in het Zeeuwsch Vlaams Advertentieblad, de website www.terneuzen.nl en Instagram scoren alle drie een 7,1. Het cijfer 7,4 is er voor de Facebookpagina en 7,5 voor zowel Twitter als de WhatsApp-dienst. De AfvalApp wordt met een 7,7 gewaardeerd.
Zo’n 380 inwoners vulden de enquête in. Uit het onderzoek blijkt dat de gemeente duidelijke informatie verstrekt, het makkelijk is om aan informatie te komen en de gemeente voldoende informatie over belangrijke onderwerpen geeft. Uit het onderzoek blijkt verder dat met de huidige mix van printmedia (ZVA) en digitale media (website en sociale media) alle leeftijdscategorieën bereikt worden.
“We zijn blij dat de inwoners zo positief zijn over de wijze waarop we als gemeente onze inwoners informeren,’ verklaart wethouder Paula Stoker, die communicatie in haar portefeuille heeft, ‘fijn om te zien dat de rapportcijfers van de communicatiemiddelen allemaal gestegen zijn. Dat is een groot compliment. Natuurlijk blijven we kijken hoe het nog beter dan. We houden ontwikkelingen op het gebied van mediagebruik en de behoeften van onze inwoners nauwlettend in de gaten!”
Foto: binnenstad Terneuzen, Sam Claeys