De gemeente Terneuzen heeft een prijs gewonnen voor de nieuwe huisstijl die zij hanteert. Volgens de jury van The Best Brand Award heeft Terneuzen een succesvolle stap gezet in het aannemen van een “nieuwe identiteit”. Wethouder Jeroen de Buck is trots op deze eretitel: “We zoeken steeds naar manieren om te vernieuwen, dat we daar nu een award mee in de wacht slepen, is helemaal mooi.”
Terneuzen opende het jaar met het onthullen van een nieuw gemeentelogo. Deze stap heeft blijkbaar een wereldwijde indruk gemaakt: “Een jury van brandingexperts over heel de wereld heeft voor onze inzending gekozen”, laat de gemeente trots weten. Zoals het hoort bedankt de gemeente in een ware overwinningsspeech enkele partijen voor hun diensten: “We zijn vorig jaar met Nilsson Agency uit Goes de samenwerking aangegaan voor het ontwerp van een nieuwe huisstijl. Doordat we beiden erg tevreden waren over het resultaat, hebben we ons aangemeld voor deze award. Dat pakt nu dus goed uit!”
Moderne gemeente
Wethouder Jeroen de Buck benadrukt de waarde van de nieuwe identiteit van de gemeente: “Terneuzen ontwikkelt zich volop en onze nieuwe huisstijl is daar een goed voorbeeld van. Hiermee laten we zien dat we een frisse en moderne gemeente zijn. Daarnaast zorgt het voor een herkenbare en krachtige uitstraling naar onze inwoners, ondernemers en bezoekers.” De gemeente nam de award samen met enkele vertegenwoordigers van Nilsson Agency in ontvangst.
Door: Johnny Willeboordse