Terneuzen trekt tot 2022 ieder jaar 2 ton uit voor Citymarketing. Daarmee kunnen onder andere grote evenementen worden georganiseerd en wordt Terneuzen gepromoot en op de kaart gezet. Dat is donderdag tijdens de gemeenteraadsvergadering besloten.
Daarnaast scharrelt Citymarketing zelf ook nog eens 50 duizend euro bij elkaar uit het bedrijfsleven. Lukt dat niet, dan moet de organisatie daar eigen middelen voor inzetten: 200 duizend euro subsidie moet volgens de gemeenteraad echt voldoende zijn. Met dit besluit wordt het voortbestaan van Citymarketing Terneuzen de komende vier jaar verzekerd.
Niet iedereen in de gemeenteraad stemde meteen voor. Het is dan ook een behoorlijk bedrag. CDA-raadslid Jos van Ginneken is juist wel blij met dit besluit. ‘Het is goed dat de gemeente Citymarketing steun en vertrouwen geeft: er zit een goed team, er is 4 jaar hard gewerkt en er ligt een stevig plan. sinds Citymarketing bestaat, gebeurt er iets in Terneuzen; ze brengen mensen bij elkaar. De basis die de afgelopen 4 jaar is gelegd is goed, dat verdient ons vertrouwen.’
Tot 2022 wordt wel regelmatig teruggekoppeld naar de raad hoe de situatie van CM er nu voor staat, zoals wel vaker gebeurt als er forse subsidies worden uitgedeeld.